Accueil > Section européenne > D-DAY FOR EURO STUDENTS

First days in London

samedi 6 avril 2013 par fandia

Day 1 :

Departure from Paris at 13:07, arrival in London St Pancras (45mn late) at 3:30. The students went directly to their host families.
Départ de Paris à 13h07 et arrivée à Londres vers 15h30. Tranfert vers les familles d’accueil.

Day 2 :

Very cold weather, with a bit of snow. Meeting near London Bridge station at the pub The Anchor for a traditional Fish & Chips. The visit to Brick Lane is cancelled (because of the cold) and replaced by a visit to Westfield mall (the Olympic Games mall).
Repas traditionnel dans un Pub, puis visite de Westfield, le plus grand centre commercial d’Europe

Day 3 :

A day with NewVIc, our partner school in London : a business lesson on ethical businesses with Frank’s business students, then a football tournament against Charles’s business students. Gustave Eiffel won 3-1, thanks to our students’ real teamwork. Cédric (nicknamed Balotelli by the English students) scored 2 goals.
Meeting at CEI (our service provider) in the evening.
Journée à NewVIc, notre lycée partenaire, dans un cours avec des élèves anglais, puis tournoi de foot (Gustave Eiffel a gagné 3-1), puis réunion de travail avec notre prestataire de service.

Day 4 :

Business tour of the Chelsea Football Club with Charles’s business students, then the first lesson at the English school.
Visite du stade de Chelsea orientée marketing avec les étudiants anglais, puis premières heures à l’école de langue.

Documents joints